neděle 20. června 2010

1# Like A Rolling Stone - Bob Dylan


Časopis Rolling Stone zveřejnil žebříček 500 nejlepších písní všech dob. A je to opravdu zajímavé počtení..Kdo čekal, že na prvním místě budou The Beatles (stejně jako tomu bylo u alb) ten se šeredně mýlil. Nejlepším songem historie je Like A Rolling Stone od Boba Dylana! Jakmile jsem tohle zjistil, tak jsem si říkal, kde asi soudruzi z NDR udělali chybu. Ale pak jsem to pochopil..Jasně tahle píseň je fakt dobrá, ale nikdy se mi nezdála jako nejlepší ze všech. Řekl jsem si, že si jí zase pořádně poslechnu. A kluci z Rolling Stone mají nejspíš pravdu. Je to bomba. je to hezký, je to něco co hladí vaše uši, co ve vás probouzí hudební city. Já sám jsem měl na přední umístění jiný favority, ale musím říct, že Like A Rolling Stone si to zaslouží. Písnička, kterou Bob zahrál i na svém posledním koncertě v Praze, byla nahrána v roce 1965 a nachází se na albu Highway 61 Revisited. Tohle umístění jí fakt přeju a Bob si to určitě zaslouží, je to totiž Pan Hudebník.
Můj favorit skončil na třetím místě. Je to píseň Imagine od J. Lennona. Jsem rád, že se umístila takhle vysoko, rozhodně tam patří. Překvapením se může zdát 9. místo. Smells like teen spirit, tam ale bezesporu patří. Tahle píseň vyvolala hudební revoluci a je to fakt dobrej kus.
Zajímavé je, že The Beatles jsou "až" na 8. místě, a to s písní Hey Jude. Nečekal bych, že bude tenhle song tak vysoko. Ale faktem je, že ho zná asi každý a má tu zvláštní moc, která vás nutí si ho broukat i kdybyste stokrát nechtěli. Samotní The Beatles mají mezi 500 nejlepsími písněmi hned 26 zástupců.
Snad ještě dodám, že na druhém místě žebříčku jsou Rolling Stones s písní Satisfaction.

Žádné komentáře:

Okomentovat