pondělí 7. června 2010

Paul McCartney, Flowers In The Dirt - Recenze




Před nedávnem se mi dostala do ruky deska Beatla Paula McCartneyho Flowers in the dirt. Jelikož mám jeho hudbu opravdu hodně rád a jsem majitelem několika jeho cd a kompletních The Betales, rozhodl jsem se, že vám tenhle zážitek také zprostředkuju.
Tahle deska vyšla v létě roku 1989. Směle bych ji mohl zařadit k tomu nejlepšímu co jsme od Paula měli možnost slyšet. Sice nedosahuje na takové velikány v McCartneyho tvorbě, jakými jsou např. Band on the Run nebo Memory almost full, ale i přes to je to deska, která má velikou kvalitu a je na ní množství velmi pěkných skladeb.
Zprvu se mi zdálo, že je to deska, která není příliš průbojná, překvapivá, prostě že je trošku ospalá. Ale to byla chyba! Jedná se o desku, která vás nejspíše nepohltí na první poslech. Musíte si ji přehrát alespoň dvakrát, ne-li třikrát. Flowers in the dirt nemá jasnou hitovku, i když některé písně přece jen vybočují. Titulní píseň My brave face může některým posluchačům jako hit znít, mě to tak jasné nepřijde. Každopádně se jedná o píseň se skvělým nábojem, která vám dá impuls k tomu, že tohle cd, nevypnete hned zezačátku, ale poslechnete si ho hezky celé. Moc pěknou písní je i čtvrtá skladba, kterou bych nazval typickou "McCartneyovkou". Je něžná, zasněná..Píseň Figure of eight vás, po zdá se slabší pasáži, zase nakopne k poslechu. Skvělý rytmus a nádech z ní dělá jednu z nejlepších skladeb alba. Ovšem hned následující song jí předčí. This one je prostě bomba (alespoň pro mě). Chytlavá melodie způsobí, že vaše sprcha zase po čase pozná obměnu repertoáru. K písni je velmi pěkný klip, kde vystupuje i Linda McCartney. Někde jsem dokonce slyšel, že skladba je vzpomínkou na Johna Lennona..Následuje opět trošku hluchá část alba, po které přijde na řadu píseň How many people, která se nese na vlně reggae rytmů. Skladba Ou Est Le Soleil na mě působí skoro až tajemně. Jedním ze tří bonusových tracků je i Flying To My Home - píseň s motivem návratu a chytlavou melodií.
Celkově je tohle album něčím víc, než jen obyčejnou řadovkou, a to zejména díky několika nezapomenutelným písním, jakými jsou např. My brave face, This one nebo Flying to my home. Řekl bych, že Flowers in the dirt je placka, která se hodí pro chvíle pohody a klidu. Moje celkové hodnocení je 7 bodů z 10 možných.

Seznam skladeb:
1. My Brave face 3:16
2. Rough ride 4:43
3. You want her too 3:13
4. Distractions 4:38
5. We got married 4:55
6. Put it there 2:09
7. Figure of eight 3:23
8. This one 4:10
9. Don´t be careless love 3:17
10. That day is done 4:18
11. How many people 4:14
12. Motor of love 6:18
13. Ou est le soleil 4:46
14. Back on my feet 4:21
15. Flaying to my home 4:13
16. Loveliest thing 3:58

Žádné komentáře:

Okomentovat