pátek 13. července 2012

Knihy jako osud

Knížky, knížky, knížky..Celý život se kolem mě točí..ať už to bylo u rodičů v krámu nebo teď v mém zaměstnání. Je to láska, vášeň a dost možná i úchylka. Kdo jiný může s opojným vzdechem nasávat pachy z knížek a hladit láskypně vazbu kousků svázaných v kůži, než milovník knih či knihkupec.




Celé dětsví jsem byl obklopen knížkami. Beru to jako krásnou a nezapomenutelnou vzpomínku, která stále trvá až do současnosti. Knížky, moře knížek všude kolem mě..Ty krásné vazby, pachy, ilustrace, písmo..Některé svazky pro mě byly zapovězené, ale s roky teprve přichází jejich odhalování a odkrývání. Vzrušení z knihy, kterou jste celý život vídali doma v knihovně a teď už na ní nejen dosáhnete, ale i pochopíte o čem je a smíte otřít prach z ořízky, který tam za dobu posledního vyjmutí ze svého místa ulpěl. Zvuk šustících stránek, které mezi prsty utíkají zprava doleva a zase zpátky..Obdiv k ilustracím slavných malířů i méně známých výtvarníků.
 A jak jen je krásné, když někomu doporučíte knihu a on za vámi po čase přijde a řekne, jak moc se mu ta či ona kniha líbila a velice vám děkuje za zprostředkování fantastického zážitku, kterého dosáhl při jejím čtení. Pro tohle všechno je antikvariát potažmo knihkupectví místem, kde bych rád strávil svůj život. Mám to štěstí, že moji rodiče vlastní antikvariát s knihami a tudíž je k tomuto snu přece jen o něco blíže. Rád vás jednou uvidím a doporučím vám něco z nepřeberné šíře knižních regálů a pultů, něco z čeho budete mít radost vy nebo vaši blízcí. Tohle je můj život!

P. S. Více fotek z našeho antikvariátu naleznete třeba na Facebooku. Na našich stránkách se můžete nějakými knihami i pokocha :-) Třeba jste taky propadli knihám jako já nebo vás to teprve čeká..


Žádné komentáře:

Okomentovat